Gravity Days

Gravity Days review

Als Kat opeens in een onbekende stad wakker wordt en plotseling de zwaartekracht kan beïnvloeden, staat haar leven letterlijk en figuurlijk op zijn kop. In de game Gravity Rush bindt Kat vervolgens de strijd aan met criminelen, de Nevi en bizarre natuurverschijnselen. Als alle problemen van Hekseville zijn opgelost, is Kat echter nog niet klaar, zo blijkt in Gravity Days.

Gravity Days is een serie van vier korte comics, waarin avonturen van Kat die zich ná de game afspelen centraal staan. Wees gerust, de comics zijn volledig spoiler-vrij en zijn ook niet te serieus te nemen. Op ludieke wijze worden enkele krachten van Kat uit de doeken gedaan en bovendien wordt geïllustreerd hoe schattig het hoofdpersonage van de game eigenlijk is. Want hoeveel superhelden passen er nu op een baby, of doen moeite om een kind aan een nieuwe ballon te helpen als er eentje lek raakt?

Stijlvol

Keerzijde is dat de vier verhalen, die overigens los staan van elkaar, niet al te serieus of interessant zijn. Wél interessant is de fraaie tekenstijl. Er is gekozen om precies dezelfde tekenstijl te hanteren als in de stripboek-achtige tussenfilmpjes in de game. Gravity Days is daarom in één oogopslag te herkennen als Gravity Rush-product en voelt extreem authentiek aan. Door ook nog eens gebruik te maken van locaties uit de game en hier en daar in de tekening een knipoog naar de game te verstoppen, is het vooral leuk om Gravity Days ná het spelen van de game eens te lezen.

Gravity Days 1

Gravity Days is niet bepaald een verdieping of uitbreiding van het universum te noemen. De verhalen hebben een niet al te serieuze insteek en vooral de schattige persoonlijkheid van Kat en haar unieke krachten komen naar voren, maar meer dan dat niet. De tekenstijl is wel erg tof en bovendien trouw aan de game.

Gravity Days is gratis te lezen op Meer dan Games!

Gravity Days

3